сряда, 10 юли 2019 г.

САБАЗИЕВИТЕ РЪЦЕ





Странна фигура на мечка или мечешка глава виждаме на някои от сабазиевите ръце. Празнуването на хълма продължава до обяд, след което започва подготовка за посрещането след залез с двуметрови шишове с нанизано обредно месо. Шишовете символизират жезли при слизането на божеството. Интересното е, че участниците в ритуала подвикват един на друг "Сабой! Сабой!". Виждаме ехото на действителния произход на Сабазий в тази идваща от вековете традиция. Питани какво значат тези слова, участниците вдигат рамена и отвръщат "Така се прави". Те забиват шишовете на мястото на тлеещите огньове, а по-късно се наблюдават планински орли, които долитат и изяждат жертвената храна. Фиг. 1. Вотивни ръце на Сабазий. Виждат се различни животни върху всеки от пръстите. Върху показалеца и средния пръст има птица.
От снимките на оброчната ръка на Сабазий по-горе виждаме, че орелът е един от важните символни животни на божеството, както мечката и змията. Измежду останалите му символи са важни клончето на безсмъртието и кадуцеят, които представят тракийската идея за безсмъртието. Сабазий е свързан освен с прехода към отвъдното и с управлението на еволюцията на човешкия род, което става чрез самоосъзнаването и хармонизиране на жлезите с вътрешна секреция в човешкото тяло. Божествената идентичност на тракийския бог се скрива, защото той е син на Богинята-майка и има власт да променя човешката ДНК.

Прави впечатление, че някои от пръстите на вотивните му ръце са свити и не се коментира, че често в основата на плочките или ръцете има изображение на майка с дете, до което често бди птица - орел. Всъщност свитите пръсти не са елемент от благословението или от оброка, а показват, че на даден етап някои от „геномните вериги” са били изключени. И това става чрез Пинеалната жлеза, която е на върха на палеца. Фиг. 2.Пинеална жлеза под формата на шишарка върху палеца.

Фиг. - Жлезите с вътрешна секреция са изобразени върху три от пръстите, което има връзка с меридианите на човешкото тяло, познати на източната медицина. Сабазий е настъпил главата на мечката или хидрата и е поставил под контрол човешката еволюция. Изключени са две направления, едното е по линия на влечугите.
Това е много интересно и може ясно да се види при анализа на необикновените длани, намирани на различни места в Европа, но предимно на Балканите и в Италия. Змията също има различно значение. Със знака й е изобразяван Амон Ра, върховният бог на слънцето от Новото царство (1500 – 1010 г. пр. Хр.), а жената му е носела името „Мут, блестящата змия”. Амон Ра е изобразяван като овен, а пред слънцето е змията. 
Финикийците свързват змията със слънцето, светлина и топлина, наричана е огнена и царска.
Шумерският бог на живота Тамуз е свързан с образа на змията, майка му носи титлата "Майка-пра-змия на Рая". При траките тя е семето, спермата, животът, роден в небето или символ на Светия дух. Дървото на живота е вечно зеленото иглолистно дърво, по което пълзи живота или гирляндите от змии. Това е изобразено на няколко релефа от Хасково, Копенхаген, Ампуриас, и на този от Албания. Възможно е и Коледа да се свързва не само с годишния кръговрат и изгарянето на дървото, но и с тайната доктрина за промяна на човека и насочване на неговата еволюция. Дърво и змия са изобразени на огромен брой тракийски оброчни плочки и конникът е вдигнал три пръста срещу него. Затова смятам, че вотивните ръце на Сабазий показват развитието на ДНК на човека в процеса на еволюция. Ако това предположение е вярно, тогава какво може да се разчете от „божиите ръце”, чрез чийто жест ние се кръстим днес?

Сабазий е идентифициран с камъка, в това си отношение на хтоничен бог той владее мъртвата и живата материя и затова може да бъде разчленяван и отново съединяван, като по този начин е различен от слънчевите божества. Богинята-майка също първоначално е била изобразявана с вертикално поставен камък. Озирис пък е нарязан като Загрей, но на 14 парчета, което е 7 x 2. Специфичната особеност на 14-те части ни принуждава да търсим сакралното им значение и връзката с Тракия. Изида, според митологията, притежава способността да възкресява, но не е съвсем ясно защо пълното възраждане на Озирис е било възпрепятствано. Това навежда на мисълта, че е описанията са тайна препратка и 7 от частите му са били разхвърляни в нашия свят, а 7 – в отвъдния. Не е изключено това да е указание и за еволюцията на човешкия вид от по-високия към по-нисък ръст след космическа катастрофа. Това е и причината Изида да не може да възкреси Озирис, въпреки способността, придобита от РА. Тя е притежавала необикновена интуиция, но не е могла дълго време да намери сандъка с Озирис, скрит от Сет. Когато го открива го занася в Египет, където се появява персонажът, чието име е много познато - Трифон (Сет), който открил и нарязал тялото на 14 парчета, като ги разпръснал по цялата земя. В надпис е описано, как тя намира тялото на Озирис, обгръща го с крилата си, което означава преобразуване в „кана” (това е титул на българска владетелка) и го облъхва с диханието на живота. Върховният бог е съживен за кратко и Изида зачева от него. Споменам историята на Озирис, защото тя крие послание, което ни препраща към Сабазий. Свикнали сме да възприемаме, че имената на боговете говорят за определена самоличност и това е така, но Сабазий е нещо по-различно. Той е и проявление на божествеността за промяна на човешката еволюция.
Според някои автори Сабазий (Σαβάζιος, Σαουάζιος, Σαυάζιος, Σαβάδιος) е божестро от фригийски произход, свързан с „вгетативното плодородие”. Това обаче е много условно предположено да базата на идеята за влиянието на Слънцето върху вегетацията. Че божеството е било от голямо значение се вижда от намерените повече от 5000 - оброчни плочки на наша територия, като Сабазий често е изобразяван със змии. А и един уникален жезъл с три змийски глави, открит от Диана Гергова на връх Острец край Велинград през 2011 г. потвърди, че божеството е почитано в Родопите. Може да се предположи, че действителният брой на артефактите е бил много повече. Именно тази масовост затруднява историците и археолозите да намерят точното място на Сабазий в пантеона. Това е така, защото редица исторически събития, свързани с траки и българи продължават да се интерпретират като част от чужда история или да се смесват исторически периоди. Малко автори обръщат внимание в анализа си на описанието на храма на Сабазий на хълма Зилмисос, който имал кръгъл отвор, който позволявал в определено време да се освети напълно олтара под него. Учените предполагат, че ритуалите са в чест на Слънцето, но е напълно възможно в определен ден на годината да се подреждат ключови небесни тела, които се наблюдават нощем. ...
Диодор представя Сабазий като роден от змеева сватба и по-стар от Дионис.
... Сабазий според нас е потомък на Савската царица или Саба, позната още като Аста-Изида или като Богинята-майка. Обикновено най-простото обяснение се приема най-трудно. 

Източник: elitsa-dimova-rozeta.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар