сряда, 31 декември 2014 г.

ЛУИЗ ХЕЙ И НЕЙНИТЕ ПОЗИТИВНИ УТВЪРЖДЕНИЯ


"Животът не е система от капани,
а преподавател на ценни уроци,
които трябва да се изживеят,
за да бъдат разбрани."
Хелън Келър

Според Луиз Хей - един от най-ярките водачи на движението "Нова епоха", чиито психологически модели за причините на болестите се използват широко и в алтернативната, и в официалната медицина, ние сами създаваме всички т.нар. "болести" в тялото си.
Тялото ни, като всичко останало в нашия живот, е огледало на нашите мисли и убеждения. Тялото винаги ни говори, необходимо е само да отделим време и да се вслушаме. Всяка клетка реагира на всяка наша мисъл, както и на всяка дума, която изричаме.
Онова, което постоянно мислим и говорим, оформя поведението и позата на тялото, а също и начина, по който го усещаме. Човек, чието лице е непрестанно намръщено, не е станал такъв от изпълнени с радост и любов мисли. Лицето на всеки човек показва съвсем ясно схемите на неговото мислене.
Болестите могат да бъдат победени чрез преодоляване на старите мисловни модели, а това е напълно в нашите възможности. Колкото и ужасно, колкото и трудно да изглежда положението, всеки може, ако пожелае, да извърши мисловната работа по освобождаването и опрощаването; всичко може да бъде излекувано.
Думата "Нелечим" просто означава, че състоянието не може да бъде излекувано чрез външни средства и методи, че трябва да навлезем навътре в себе си, за да постигнем изцелението. Болестта е възникнала от нищото и ще се върне обратно в нищото.
Рядко поставяме под съмнение собствените си убежденията. Но мислите, които мислим в момента оформят нашето бъдеще. Искате ли тази мисъл да се превърне в истина за вас, да изживеете бъдещето, което тази истина ви подготвя? Ако мисълта носи укор, гняв, оскърбление, обида, отмъщение, тя ще се върне при вас точно като укор, гняв, оскърбление, обида, отмъщение.
Ако искаме живот, изпълнен с радост, трябва да мислим радостни мисли. Всичко, което изпращаме навън от себе под формата на мисли или думи, се завръща рано или късно при нас в същата форма. Спрете и се вслушайте какво говорите. Ако се чуете да казвате едно и също нещо 3 пъти, запишете го. Това е модел на мислене. Само седмица по-късно погледнете записаното и ще видите, че думите ви са се сбъднали. Вие изживявате това, което сте казали или помислили преди няколко дни.
Променяйки думите и мислите, ще установите промяната в живота си. Пътят за упражняване на контрол над живота преминава през контрол над думите и мислите. Никой друг не мисли чрез нашия ум, освен ние самите.
И доброто, и злото в живота ни са резултат от мисловните модели, които създават нашите преживявания. Целта на работата с мисловните модели е да трансформираме болестта в съвършено здраве.
Всяко нещо в живота си има мисловен модел, който го предхожда и поддържа. Постоянните модели на мислите ни създават това, което преживяваме. Следователно, като променим тези мисловни модели, можем да променим и преживяванията си. Когато произнасяме положителни утвърждения, ние се разделяме с ролята си на жертва и признаваме собствената си сила.
За да можем завинаги да отстраним болестното състояние, най-напред трябва да положим усилия да премахнем мисловната причина. Но тъй като в повечето случаи не знаем каква е причината, за нас е трудно да проумеем откъде да започнем.
Всяко нещо в живота възниква поради нужда от него. В противен случай то не би се появило. Симптомът е само външната проява. Трябва да влезем навътре, за да отстраним мисловната причина. Ето защо Волята и Дисциплината не дават резултати. Чрез тях водим битка единствено с външните прояви на проблема. Все едно че режем плевелите, вместо да ги изкореняваме.
Преди да започнете работа с утвържденията, с новите мисловни модели, трябва да поработите върху готовността да се променяте, да се освободите от потребността от цигарите, главоболието, наднорменото тегло или каквото е във вашия случай. Когато потребността изчезне, външната проява отпада от само себе си. Никое растение не може да съществува, ако коренът е отрязан.
Мисловните модели, причиняващи най-много болести в тялото, са Критичността, Гневът, Възмущението и Чувството за вина.
Критичността се изражда в артрит.
Гневът се превръща в неща, които кипват, изгарят и инфектират тялото.
Дълго задържаното възмущение се разлага и изяжда човека, превръщайки се в тумори и рак.
Чувството за вина търси наказание и води до болка.
Започнете работата с утвържденията, докато не е късно. Стигне ли се до скалпела на хирурга, ще трябва да се справяте и с паниката.
Използвайте предложените позитивни утвърждения или създайте свои собствени. Повтаряйте ги, пейте ги, танцувайте ги. Изживявайте ги с любов, защото те подкрепят вашата любов към самите себе си.
Каквото и да се случи, не го приемайте като агресия на другите или на съдбата. Ако има агресия, тя е единствено нашата агресия към самите себе си.
Никой освен нас не се интересува от нас единствено заради самите нас. Каквото и да правят другите, те се занимават със себе си и със собствените си проблеми. Те обичат у нас това, което обичат у себе си. Те мразят у нас това, което мразят у себе си.
Единствените, които могат да ни обичат цялостно, такива, каквито сме, сме НИЕ. Обичайте се и откривайте във всичко, което ви се случва, само това, което вече сте поискали да ви се случи, за да научите уроците, за които сме дошли на тази Земя.
Ние сме единствено отговорни за всичко, което ни се случва и единствено от нас зависи какво ще ни се случва. Изберете да мислите за себе си с любов и тогава ще ви се случват единствено красиви неща, които ще ви подкрепят в тази любов.
В "Примерни комплекси" са предложени възможни умствени нагласи, които дават представа как сами си създаваме болестта.
Предложените нови мисловни модели и утвърждения се използват, за да се създаде нагласа за здраве.
Не всяко умствено съответствие е абсолютно вярно за всеки човек. То ни дава само отправната точка, от която да започнем търсенето на причините за състоянието си.

За да отстраните своя проблем:

1. Намерете умствената причина. Вижте дали това може да е вярно във вашия случай. Ако не е, седнете безмълвно и се запитайте: "Кои мисли биха могли да създадат това?"
2. Повторете си: "Желая да се освободя от нагласата, съществуваща в съзнанието ми, която е причинила това състояние."
3. Повторете новия мисловен модел колкото е необходимо.
4. Приемете, че процесът на лечение вече е започнал.

Когато отново се сетите за заболяването, повторете последователно тези 4 стъпки.

Предложените модели трябва да се осмислят, за да намерите своята причина за проблема. Дали ще използвате готово утвърждение или ще създадете свое, изборът е ваш. Трябва да вярвате в него, да го повтаряте непрекъснато, да го пеете в съзнанието си, да го танцувате, да го визуализирате, да медитирате върху него и всичко, каквото вие решите. Целта е да осмислите остарелия си начин на мислене и неговата нездравословност и да намерите своята пътека към изцелението.


Примерни утвърждения

· Любовта отстранява и освобождава всичко, различно от нея.
· С любов се вслушвам в съобщенията, идващи от моето тяло.
· Аз съм цялостен и завършен.
· Аз съм най-силен, когато съм най-уязвим.
· Аз съм благодарен за това, че все повече нараства способността ми да мисля, да съзнавам, да чувствам.
· Всеки ден, по някакъв начин, аз се чувствам все по-добре и по-добре.
· Аз уважавам себе си и другите.
· Аз уважавам собствената си независимост и суверенитет. Аз зачитам независимостта и суверенитета на другите.
· Моите граници са неприкосновени, защото не нарушавам границите на другите.
· С този, който заслужава моето доверие, мога да си позволя да бъда уязвим.
· Аз обичам и ценя своите чувства, своя ум, своето тяло.
· С обич си позволявам достатъчно свободно време.
· Прощавам си за това, че съм се наранил.
· Прощавам си за това, че съм наранил другите.
· Прощавам си за това, че съм позволил на другите да ме наранят.
· Аз привличам любов, удовлетвореност и щастливи отношения Тук и Сега.
· Аз имам всичко, от което се нуждая, за да се наслаждавам на живота Тук и Сега.
· Аз съм най-добрият си приятел.
· Аз съм изпълнен с живот и любов. Аз излъчвам любов и живот.
· Светлината в мен твори чудеса Тук и Сега.
· Аз имам правото да бъда точно това, което съм.
· Аз имам право да направя всичко, което искам да направя.
· Аз имам правото да се уча и израствам от собствените си грешки.
· Не ми е необходимо да толерирам тези, които ме нараняват.
· Миналото ми е необходимо, за да ме предпазва от болката на познанието, но самото минало не ми причинява болка.
· Освобождавам се от потребността да бъда слаб. Аз заслужавам най-доброто от живота и го приемам Сега.
· Аз съм подарък за тези, които ме познават. Във вселената има поне още един, освен мен.
· И т.н., и т.н., защото

АЗ МОГА ДА СЕ ИЗЛЕКУВАМ ОТ ВСЯКА БОЛЕСТ
И
ВЪВ ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ

Изцелението означава да постигнеш цялост; изцелението означава да приемеш изцяло себе си - не само онова, което ти харесва, а наистина всичко; да приемеш целия себе си такъв, какъвто си.
Сега е време на състрадание и изцеление. Обърни се навътре в себе си и се свържи с лечителя, която живее в теб. Това е напълно възможно.
Знай, че се намираш в процес на изцеление и че този път ще откриеш способностите си на лечител. Тези способности са силни и могъщи. Ти притежаващ невероятни умения, за които досега не си подозирал. Затова бъди готов да стигнеш до ново ниво на съзнание и да откриеш способности и таланти, които не си подозирал.
Ти си напълно способен не само да излекуваш някаква си болест.
Ти си напълно способен да изцелиш себе си на всички възможни нива.
Ти си дух и затова си свободен да спасиш себе си.
Думата "Метафизичен" означава да се премине отвъд физическото и да се стигне до мисловната причина, стояща зад него.
Аз твърде често използвам понятията ЛЮБОВ, МИР, РАДОСТ и ОДОБРЯВАНЕ НА СЕБЕ СИ.
Когато наистина можем да живее от наситеното с любов пространство на сърцето, одобрявайки себе си, с вяра, че Божествената Сила ще ни даде необходимото, тогава мир и радост ще изпълнят живота ни, а болестите и неприятните преживявания ще ни напуснат.
Целта ни е да живеем щастлив, здравословен живот, наслаждавайки се на собствената си компания.
Любовта разлага гнева, освобождава възмущението, премахва страха и създава чувство за сигурност.
Когато можете да се установите в онова пространство на абсолютна любов към себе си, тогава всичко във вашия живот протича леко, съпътствано от хармония, добро здраве, благоденствие и радост.

Източник:zashto-kak.hit.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар