събота, 11 юни 2011 г.

ВСЕГДАШНАТА ЖЕРТВА ОПИСАНА В ДАНИИЛ ХРИСТОС ЛИ Е!

ДУМИ И ЖИВОТ - Как да променим живота си?




Много се говори за Всегдашната жертва, но какво представлява тя за вас? В земен план и в небесен такъв?
Ако може да подкрепите с някакви цитати разбиранията си и изводите, ще е още по-добре.
Небесният храм - какво разбирате от писанията за него? 


Да, сещам се за обичайният отговор - Всегдашната жертва била Христос! Когато чувате тези думи, сигналната лампичка във вас не се ли задейства?
Вижте още какво пише в Даниил 11
Даниил 11
31 И от него ще се подигнат сили, които ще омърсят светилището, да! крепостта, ще премахнат всегдашната жертва, и ще издигнат мерзостта, която докарва запустение.
32 И ще изврати с ласкателства ония, които беззаконствуват против завета; но людете, които познават своя Бог, ще се укрепят и ще вършат подвизи.

Ще премахнат всегдашната жертва и ще издигнат мерзостта, която докарва запустение!
 

Може ли да се отмахне жертвата на Исус/питам тези които смятат, че всегдашнта жертва е Исус/?
Ако очаквате от мен да вярвам на заучени, насадени и втълпени подобни мисли, просто бъркате!
Сега прегледах писаното в Даниил. Ето и цитата, който опровергава вярата, че Христос е всегдашната жертва! И тази насадена вяра звучи много абсурдно! Сами вижте!
Даниил 8

11 Да! Възвеличи се дори до началника на множеството, и отне от него всегдашната жертва; и мястото на светилището му се съсипа.
12 И множеството биде предадено нему заедно с всегдашната жертва, поради престъплението им; и той тръшна на земята истината, стори по волята си, и успя.


Множеството е предадено заедно с всегдашната жертва/ако тя е Христос/ в ръцете на малкият рог или Антихрист?!?
Звучи ли ви правдоподобно? Никак даже! По-правдоподобно ли ви звучи - Царя на Царете и Господ на Господарите, който се е възнесъл и седнал отдясно на Отца - предаден в ръцете на Антихрист и сменен с мерзост???
Това е насадената от години вяра за християните! Разбирате ли? Трябва да усещате със сърцето си, ако не разбирате! 
 Още едно противоречие на което се натъкваме 
Христос не се принася в храм, не се жертва в храм, както всегдашната жертва се принася в храм винаги, ежедневно! Извън града е принесен в жертва Христос, писано е в НЗ, Евреите13:11

 Защото се изгарят вън от стана телата на животните, чиято кръв, първосвещеникът внася в светилището като жертва за греховете.
12 Затова и Исус, за да освети людете чрез Собствената Си кръв, пострада вън от градската порта.



 Мисля, че го споменах и в друга своя статия. Това мислене ни е втълпявано с годините, но не е правилно и сами се убедихте, надявам се!
В Даниил се говори за жертва, която се пренася винаги в храма! И тази жертва ще бъде сменена с мерзост, когато звярът седне в този храм! Който има уши ще чуе и на който му е дадено ще разбере.  В Даниил се говори за всегдашна жертва която се принася от човека за Бог, посоката е от човек към Бог. Христос като пренесена жертва е от Бог за човек!
Нека всеки остане със своите си убеждения, до които е достигнал. На който не му е дадено да разбере, нека не се насилва!
Независимо каква е вярата ви за всегдашната жертва, кажете ми, според дадения закон на Моисей коя е точно тази всегдашна жертва? 
Погледнах набързо какво пише за жертвите на библейската  търсачката. Ако ви е направило впечатление никъде другаде, освен в Даниил, не се споменава това понятие "всегдашна жертва".
Затова се разрових в библейската търсачка. Ето какво ми направи впечатление:

Жертвите биват няколко вида изброени /това което видях набързо/ за грях, жертва чрез огън, примирителна жертва, благодарствена жертва, жертва за обрек, вино в жертва, благоуханна жертва.
Още се споменават всеизгаряния, хлебен принос/навярно има и други приноси/, възлияния
Левит 23
37 Тия са Господните празници, в които да свиквате свети събрания, за да принасяте жертва чрез огън Господу,всеизгаряне, хлебен принос, жертва и възлияния, всяко на определения му ден,

Единствено свързах всегдашната жертва с хлебния принос.

Числа 4
16 И Елеазар, син на свещеника Аарона, ще има надзор над маслото за осветлението, благоуханния темян, постоянния хлебен принос и мирото за помазване, - надзор над цялата скиния и над всичките неща, които са в нея, - над светилището и принадлежностите му.
 


Този цитат ми направи впечатлени поради думата постоянен, която може да се свърже с всегдашна жертва. Още за хлебния принос се казва, че не трябва да липсва сол и се принася сутрин и вечер.
Левит2
3 И от хлебните приноси да подправяш със сол всеки свой принос; да не оставяш да липсва от хлебния ти принос солта на завета на твоя Бог; с всичките си приноси да принасяш и сол.
Отделно се говори за вечен завет със сол
Числа18
9 Всичките възвишаеми приноси от светите неща, които израилтяните принасят Господу, давам на тебе, на синовете ти и на дъщерите ти с тебе, като ваше вечно право. Това е вечен завет със сол пред Господа за тебе и за потомството ти с тебе.

И понеже още се говори за вечен завет го свързах с писаното в НЗ
Марк9
49 Защото всеки ще се осоли с огън, [и всяка жертва ще се осоли със сол].
50 Добро нещо е солта; но ако солта стане безсолна, с какво ще я подправите? Имайте сол в себе си, и мир имайте помежду си.

Хлебният принос можем да го свържем и с Христос, хляба и виното, а също така и думите "Аз съм Хлябът"
Йоан6
35 Исус им рече: Аз съм хлябът на живота; който дойде при Мене никак няма да огладнее, и който вярва в Мене никак няма да ожаднее.

Нека не забравяме и едно основно правило, когато говорим за жертви!
1Царе15
2 И рече Самуил: Всеизгарянията и жертвите угодни ли са тъй Господу, както слушането Господния глас? Ето, послушанието е по-приемливо от жертвата, и покорността - от тлъстината на овни.


Та на какви мисли ви навеждат тези цитати?
Май съм на прав път, защото още се говори за утринен хлебен принос, което значи, че има и вечерен такъв, което се свързва с 2300 денонощия/както някои превеждат вечер-сутрини/. Тези денонощия, сутрини и вечери значи са свързани с хлебния принос. /Даниил 8/
Тези денонощия се равняват на 1150 дни през които се принася всегдашна жертва/сутрин и вечер/. Те са по-малко то трите години и половина или от 1260 дни.  Но от кога точно трябва да се отброяват, отначалото на 1260 дни или след това, не знам засега.



Писаното за 2300 денонощия го свързвам още с въвеждането на  вечната правда от Даниил 9:24
В Даниил 8:14 се казва, че до 2300 денонощия светилището ще се очисти, което е равносилно на въвеждане на вечна правда за мен. Все още не мога да свържа цифрите - седемдесетте седмици с 2300, но ...

Числа 28:8/говори за утринния хлебен принос/
 4 Царе16:15/говори за вечерния глебен принос/



В сегашно време на какво е символ този хлебен принос, а на небето какво ще представлява?

Неемия 10
33 за присътствените хлябове, за постоянния хлебен принос, за постоянното всеизгаряне, в съботите и на новолунията и на празниците, и за светите неща, за приносите за грях в умилостивение за Израиля, и за всичката работа на дома на нашия Бог.

Езекиил 46
14 И заедно с него да принасяш всяка сутрин за хлебен принос шестата част от една ефа, и третата част от един ин дървено масло, за да го смесиш с брашното; това да бъде хлебен принос Господу за винаги чрез вечна наредба.


 Накратко да обобщя за всегдашните жертви в закона се споменава хлебен принос, две едногодишни агнета/жертва чрез огън, Числа 28:3/, вечния огън и солта. Сол, огън, хляб и агнета - можем да свържем с всегдашната жертва принасяна в храма. А дали може, да го кажем  така-вечен огън със сол, хлебен принос със сол? 



Това са цитатите, които ми направиха впечатления и най-вече последният! Какво мислите по тези въпроси?







2 коментара:

  1. Може би чрез използването на понятията светилището, всегдашната и Месия ще бъде посечен, се обрисува една картина на пълен разпад на всичко свято... сякаш пълна победа на злото. Асоциацията за крах на божия народ на завета, изградена посредством старозаветни понятия и образи.

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Таралеж! Може! Според моите разбирания и двете сили ще се изявят докрай в последните времена, тази на Антихрист и тази на Христос. То тези две сили вървят заедно, но се проявяват в различни посоки/спазват закона за силите и противодействието/. Можем да си спомним, че заедно с Данииил съществуваще и Навуходоносор, с Йосиф - Фараона, с Моисей - Фараона. И тримата са отраснали и отгледани в дома и традициите на противника!/интересното за отбелязване/. Също по времето на духът на Езавел/духът на лъжепрорците/, съществуваще и духът на Илия/пророческия дух/. Той се уплаши за себе си, за живота си и мислеше, че е останал единствен жив пророк. Но какво му каза Бог за остатъка? Така и в последните времена пише за остатъка в Откровение.

    Но за теб всичко писано в Даниил е само символи ли/понятия и образи/? Защото не мисля така. И в Откровение символите не са толкова много и са обяснени, разтълкувани.
    Та на какво са символи тези понятия според тебе - светилище, всегдашна жертва, Месия?/Кажи повече да видим, ако не се притесняваш от мнението на църкви и деноминации, да се изказваш свободно/. Защото знам, че много вярващи са приковани към деноминациите си и не могат да се чувстват свободни. Можеш също да ми пишеш.
    За мен този Месия, който ще е посечен и оздравял, не е Христос/защото Той е бил разпнат/.

    Много интересно понятие използваш "Божия народ на завета".
    И все пак нито Даниил, нито Откровение са писани само за Божия народ на завета, защото включват световни сцени, дори небесни.
    Верно е, че Божият народ на завета е ключът, а още е казано, че само остатък ще се спаси. В Исая се говори за една десета, като пабирък от маслини пише там.

    И все пак влизането в Обещаната земя не е ли времето след Пришествието, както разбирам до момента? Може и да греша!

    ОтговорИзтриване