четвъртък, 11 август 2011 г.

МЕЛХИСЕДЕК И МЕЛХИСЕДЕКОВИЯ ЧИН

Няма много писано за Мелхиседек в Библията, да не кажа почти нищо. Ето стиховете, които ми са направили впечатление и за размисъл.
За Христос се казва, че е началото и краят, Алфа и Омега
Евреи 6
20 гдето Исус като предтеча влезе за нас, и стана първосвещеник до века според Мелхиседековия чин.

Евреи 7
1 Защото тоя Мелхиседек, салимски цар, свещеник на Всевишния Бог, Който срещна Авраама, когато се връщаше от поражението на царете и го благослови,
2 комуто Авраам отдели и десетък от всичката плячка - тоя, който е първо, по значението на името му, цар на правда, а после и салимски цар, цар на мир,
3 - без баща, без майка, без родословие, без да има или начало на дни, или край на живот, но оприличен на Божия Син, остава за винаги свещеник.

И какво значи това, че Авраам отдели десятък на Мелхиседек за вас?

Какво учи езотериката по тези въпроси?

Направи ми впечатление, че за Христос се говори че е началото и краят, има начало и край, което е различно от вечност.
Откровение 22
13 Аз съм Алфа и Омега, първият и последният, началото и краят.

Евреи 6
20 гдето Исус като предтеча влезе за нас, и стана първосвещеник до века според Мелхиседековия чин.



Вечността е свързана с Мелхиседек, който няма начало и край. Още се свързва с осмицата, а тя със закона за обрязването, който се извършвал в осмият ден и който закон по приоритет е поставен пред закона за съботата. Понеже може да се нарушава събота и да се върши работа като обрязване. В НЗ се говори за обрязване на сърцето, а съботата е представена като влизане във вечната Божия почивка.
Това е едната насока за размисъл.
Другата е относно десятъка, който Авраам дава на Мелхиседек.


По принцип вечността няма начало и няма край, нещо като кръг може би. А спиралата/има начало и край/ . Не знам дали този пример е подходящ, но за него се сетих в момента.
А от друга страна и Христос се свърза с вечността, защото чрез Него световете били създадени и защото получава чин Мелхиседеков/вечен първосвещеник/. И така въпросът си остава. Началото и края предимно се свързват с Битието, с проявеното, което излиза от непроявеното/Невидимия Бог/, за да се върне един ден пак обратно, тоест да се превърне в непроявено/един вид това е Божият покой, когато проявеното се върне в непроявеното, за да се прояви отново.
Тези обяснения ги четох в Сефер Иецира, че всичко излиза от Бог и се връща пак при Него. В Библията също е описано подобно нещо.
Представям си всичко което излиза са на първо място буквите, думите и това са тухлите, които съграждат. Когато излизат те образуват пространство. А движението в пространството се свързва с време.
Тези неща са споменати и в Библията, но за който разсъждава и може да свързва, да нарежда нещата по местата им.
Ето цитата от Ефесяни 1
10 за да се приложи когато се изпълнят времената, сиреч, да се събере в Христа всичко - това, което е небесно и земно,

Когато се изпълнят времената, ще се събере всичко в Христа, и небесното и земното.
Тоест вече се губи пространството, защото се събира в едно небесното и земното, в Христос.
Губи се и времето, защото се говори за изпълване на времената, за края на времената един вид или с други думи казано, когато времената свършат/се изпълнят/ - ще се събере всичко в Христа.
Всичко се събира в едно, в Христос и времето и пространството.

Получих си някои отговори, като отговарях на друго място. Ще ги споделя и тях, неща които не съм ги виждала и разбирала от малкото писано за Мелхиседек в Библията, но всъщност, когато човек тръгне по нишката, кълбото се развива.

Исус след възкресението си прие чин Мелхиседеков?
Та какво общо ще има този Бог с човешки племена, освен като Бог? Затова не случайно се споменава, че е без начало на дни и безкрай. Единствено Бог няма начало и край! И то всички проявени богове, като Христос имат начало и край.
Не знам как, но явно Мелхиседек се свързва с друг вид Богове, без начало и край. Не разбирам с умът си, как тогава може да се прояви и Невидимият да стане видим, но за мен това се говори с тези един, два реда писано в Библията.
Десятък даваш на Бог и в закона явно са описани подробностите, преди имах още едно разбиране за десятъка. Десятъка трябвало да се внася в Божието лоно или Божията утроба един вид.
Небесният храм представлява това, а земният е само сянка на небесният!
Мелхиседек е служител на небесният храм, не на сенковият и съответно на Бог!
А Аарон е бил служител на земният храм, тоест на сенковият!
Авраам е разбирал всичко това и ясно е виждал в духовният свят, щом е видял Невидимият Бог или Мелхиседек, служител на небесният храм.
Разликата в този десятък ще е нещо в порядъка, както разликата между кръвта на принесени животни и кръвта на Христос!
Разликата в застъпничеството ще е същата, каквато е разликата между застъпничеството между първосвещениците от земен храм и първосвещениците от небесен храм/в лицето на Христос например, който стана първосвещеник по Мелхиседековия син/. Споменато е в Евреи.
И още може да направите едно сравнение.
Христос, който беше първороден от мъртвите, Словото, което стана плът, Който е началото и края, в който е съвършенството и пълнотата, който има духа без мяра, който умря и възкръсна, за да приеме този чин, чин Мелхиседеков!
Това не ли ви говори нещо? Христос, Божият Син, едва след възкресението приема чин Мелхиседеков.
А този Мелхиседек си е съществувал от преди това и от преди това е свещенодействал по този чин.
Това трябва да ви говори нещо!



ОТКРОВЕНИЕ 12 и 13

Някои изводи, които се налагат

Забелязва се, че се говори за три звяра или
змей, който излиза от бездната
звяр, който излиза от земята
звяр, който излиза от морето

Аналогично ги свързах с един стих в който пишеше, че Бог създава всичко що е на небето, земята, в морето.
Бездната я свързват с води, макар и по друг начин.

Направи ми впечатление още нещо, което до сега не ми беше правило впечатление.
Змеят имаше седем глави, десет рога и седем корони на главите! Досега пропусках короните, но те показват нещо важно и мисля, че в случая показват по скоро царствата, а не царете.
Тук имаше и още нещо интересно. Седмата глава, тоест седмото царство било ранено със смъртоносна рана и раната оздравяла.
Червеният звяр в Откровение 12 е казано, че е Сатана.
Жената не е девица, защото има потомство, което звярът гони, тоест не е Дева Мария със сигурност. Тя живее по времето на звяра и неговото царуване/три години и половина/ и точно затова бяга от него и е скрита в пустинята, където й се дават крила, за да се скрие и Земята поглъща водата, която звярът, Сатана е избълвал.
За детето което ражда е споменато, че ще управлява с желязна тояга всички народи.
Но интересно по кое време ще е това? В началото трите години и половина това дете се ражда и е отнесено веднага при Божият престол. След три години и половина, ще бъде точно на три години и половина, по времето на войната на Антихрист с Агнето и началото на Божието царство.
Тоест все още няма да управлява, не би било възможно, освен ако нещо времевите пространства не се променят.
И второто което разбираме е, че със сигурност не е Христос. Няма как да се е родил Христос отново, да е занесен на небето отново и след три години и половина да дойде Пришествието, както се разбира от писаното за Пришествието, че идва след трите години и половина царуване на звяра.
Христос си един вид цар в Божието царство, възнесен при Отца, та народите които ще се управляват от детето на жената, няма да са с Христос, което се разбира. Защото Христос идва с Пришествието.
По времето на Милениума ще има хора, които са с Христос, възкръснали и явно други, които се раждат със смъртни тела или които по някакъв начин са оцелели от язвите и продължават да създават потомство.  Не ми е ясно по кое време ще управлява това дете, но преди да управлява с желязна тояга би трябвало да порастне, не би могло на три години и половина да управлява, освен ако тогава не порастват толкова бързо хората, за три години и половина.
Ясно е, че не става въпрос това дете да управлява спасените и тези, които са с Христос.Навярно ще управлява оцелелите със смъртни тела. А кои са тези други народи, останали, неспасени и оцелели от язвите, не съм се замисляла, за които ще е необходимо желязна тояга като управление и защо точно желязна. И нещо общо има това дете със Сатана, защото Сатана иска да го убие, значи бърка плановете му.

Онзи рог с надменните очи много напомня по описание на блудницата. Те нещата са си навързани и разтълкувани в Откровение, в смисъл не са запечатани, както в Даниил. Само трябва да се чете и да се навързват нещата, да се разбират времената.ребено, но и за зверовете ми беше интересно.
Още се споменаваше в Откр.12, че Сатана завлякъл на Земята 1/3 от ангелите./звездите/
Обикновено в църквите има едно схващене, че това вече се е случило, но не е. Предстои.
Засега е положението описано в Йов за Сатана /и на земята и на небето се разхожда Сатана/.
Тогава ще бъде само на Земята се разбира, без да има достъп до небето! И положението на тази Земята, какво ли ще е и на хората по нея.

Червеният змей/12/, който излиза от бездната и сваля една трета от ангелите, който гони жената и който е Сатана има седем глави и десет рога със седем корони.

/13:3/ Змеят/Сатана/ дава на звяра, който излиза от морето и има седем глави, десет рога и десет корони - силата си, престола си и голямата си власт.
Една от главите е смъртоносно ранена, една от седемте. Смъртоносната раната оздравяла и цялата земя очудена отишла след звяра/3/
Той хули, воюва срещу светиите

/11 стих/ Звярът от земята е описан с два рога. Упражнява всичката власт на първия звяр.
Прави огън да слиза от небето на земята пред човеците
Казва на човеците, да направят образ на звяра, дава дихание на зверовия образ и прави да бъдат избити онези, коит оне се покланят на зверовия образ, поставя белег-името на звяра или числото на неговото име